diumenge, 30 d’abril de 2017

Comerç

Frases fetes:
  • A mitges no omplen sitges.
  • No és per la bene­volència del car­nis­ser, del cer­ve­ser ni del for­ner que espe­rem poder sopar, sinó perquè aquests miren pels seus pro­pis interes­sos (Adam Smith).
  • L'ull de l'amo engreixa el cavall (Plutarc, 50-120).
  • El client sempre té raó.
  • Les persones poques vegades compren el que necessiten, compren el que volen (Seth Godin).
  • Diners i pressa són una mala combinació.
  • Mai ningú ha vist un gos intercanviar un os amb un altre gos (Adam Smith).
  • Els músics no afinen si cobren abans de tocar (és una dita popular a tenir molt en compte en la nostra societat).
  • Carrers molls, calaixos eixuts.
Web per crear una botiga online: https://www.shopify.es/

Cinc passos i dos consells per muntar una botiga online

Efecte marc
Fetitxisme de la mercaderia (Karl Max). No hi ha cap oferta, descompte o xollo que no apel·li a la fantasia de l'estalvi del consumidor, la il·lusió de creure que hem obtingut un guany.

Reflexió. El model que jo posava era de tancament esglaonat: a les 6 a la feina, a les 7 els comerços, a les 8 els equipaments culturals. És del tot racional, està més o menys vigent als països europeus i el vaig viure durant la meva joventut a l'Argentina. [Patrícia Gabancho]

El "smart shopper". La crisi fa que els consumidors ja no siguin tan irracionals com abans, sinó que mediten més les seves decisions de compra. Abans es comprava el millor sense preguntar el preu; ara es busca el millor amb els diners que tenim. (Font: http://www.ara.cat/premium/suplements/emprenem/irrupcio-lsmart-shopper_0_825517477.html

Evolució dels negocis: merceria → taller on arreglaven sabates → còpies de claus → videoclub → tot a cent → locutori → oficina immobiliària → gestoria → fruiteria → botiga de compra i venda d'or → basar xinès → Fi del món