diumenge, 12 de novembre de 2017

Organització

Organització a la feina (Carol Garcia, organitzadora professional). Ser ordenat no vol dir ser organitzat: l'ordre és la disposició de les coses i l'organització vol dir tenir implementat un sistema. Consells bàsics:
  1. Aprèn a dir que no: ajuda a reduir l'estrès que genera no arribar a tot.
  2. Desfés-te del que és innecessari: descartar o purgar tot allò que no utilitzes.
  3. Optimitza l'espai vertical: les prestatgeries eviten mantenir la taula plena de papers.
  4. El dia comença la nit anterior: dedicar uns minuts a pensar què toca fer demà.
  5. Crea un calendari visual: recomanable el Google Calendar per veure les activitats previstes.
  6. Fes-te una xuleta: crea un sistema per no repetir tasques.
  7. Aprofita la tecnologia: Gmail, etc.
Frases fetes:
  • Les persones no són l'actiu més important de les organitzacions. Les persones adequades sí que ho són, però només aquestes. [Jim Collins]
  • Saber organitzar-se és molt important i beneficiós en molts aspectes de la vida.
  • Una bona organització aporta molts avantatges i molts beneficis.
Humor. No és fàcil organitzar-se amb una dona embarassada i fills amb problemes. Però d'alguna forma aconsegueixo organitzar-me per veure la televisió 8 hores al dia. [Homer Simpson]