dilluns, 9 d’octubre de 2017

Xarxes socials

Frases fetes:
  • En la nostra societat acabaran desapareixent el secret i l'atzar i, amb ells, la literatura (Frédéric Beigbeder, escriptor francès).
  • Utilitzem Facebook per programar les protestes, Twitter per coordinar-nos i YouTube per explicar-ho al món (activista Fawaz Rashed).
  • El dia en què la tecnologia superi la nostra interacció humana, el món tindrà una generació d'idiotes (Albert Einstein).
  • S'ha passat de la màscara a la marca personal.
  • Perdona, quin és link per baixar-te dels núvols?
  • La llibertat d'expressió és al costat positiu de la balança i al costat negatiu hi ha l'insult, la provocació, el plagi i l'ego 2.0.
  • La influència mediàtica ja no és patrimoni dels grans diaris, la tenim tots, també cada ciutadà a les xarxes.
  • Xarxes socials, que sí, són xarxes, perquè atrapen.
  • Facebook, Twitter, Google+, WhatsApp... La vida real es queda sense usuaris!
  • Normalment els directius estan molt allunyats del web 2.0. Fins que un dia descobreixes això del "tu no ho saps, però estan parlant de tu" (Miquel Montes, director general d'Operacions i Desenvolupament Corporatiu del Banc de Sabadell).
Frases fetes (Twitter):
  • Fa més impacte condensar una idea en un telegrama que desenvolupar-la en una carta de vuit pàgintes (Joan Brossa, si hagués conegut el Twitter!).
  • La joventut no està perduda, és aquí al Twitter. Twitter s'ha convertit en un bar de borratxos.
  • Twitter no és una font, sinó una cafeteria on tothom xerra.
  • En Facebook els amics et jutgen, en Twitter els estranys et comprenen.
  • En msn: Bloquear. - En Facebook: Denunciar. - En Twitter: Reportar como Spam. - En la vida real: Fuck you!
  • Des que tinc Twitter, tinc la sensació que em segueixen (JM).
  • L'únic que separa Twitter de Facebook és un mur, mentre, Google+ no surt del seu cercle viciós.
  • Si Déu no té Twitter, com el puc seguir? (JM).
  • Encara que Déu no tingui Facebook, és el meu amic, i encara que no tingui Twitter, jo el segueixo.
  • Facebook és per saber com vesteixes, Twitter és per saber com penses.

Sobre els "trolls". L'estupidesa humana pot arribar al límit de perjudicar els altres sense obtenir-ne cap benefici tangible.

Raigs làser: (ส้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้_ส้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้)

Teoria del 90-9-1. Segons aquesta regla, el 90% d’una comunitat en línia són tafaners, només miren, mentre que un 9% participen ocasionalment i un 1% ho fan de manera activa (Jakob Nielsen).

Terminologia:
  • El selfie. El selfie significa un canvi social en què l'important ja no és el lloc en si, sinó ensenyar a tothom que tu hi ets allà.
  • Els lurkers. Del verb anglès lurk, que significa estar a l'aguait de manera secreta i silenciosa (voyeurs). Són els que es lucren dels altres, sense aportar res.
  • Els trols. Són els que busquen la provocació emparats des de l'anonimat. Aquests usuaris s'entesten a provocar, molestar i insultar. Si bé han tingut sempre la reprovació dels internautes, aquest tipus de comentaris han continuat amb impunitat malgrat que molts es poden castigar legalment. Consell: no contestar-los.
  • Els piquets de l'opinió. Com els piquets informatius d'una vaga, són els que pretenen forçar la creació d'un estat d'opinió pública única i no dubten en boicotejar qualsevol reflexió crítica.
  • Unboxing. El costum de a penjar a YouTube el vídeo del procés de desembalatge de l'aparell que s'acaba de comprar.
  • Hasgtag #FF (que vol dir "follow friday", és a dir "seguir divendres"). I tot seguit, els diferents usuaris que volem recomanar. Exemple: #FF @usuari01 @usuari02 @usuari03.
Fact Checking. Eines per facilitar la comprovació de notícies falses.

Ultratargeting. Consisteix a seleccionar fins a la precisió extrema els destinataris dels missatges publicitaris aprofitant la informació de què es disposa sobre els usuaris.

Reflexions:
  • El Facebook vindria a ser una comunitat de veïns xafarders, el Twitter un bar de copes de moda i borratxos i el Google+ com el centre cívic on no hi va ningú.
  • A *Facebook* tens la sensació que et jutgen pel que dius o no dius. En canvi a *Google+* et sents molt més lliure perquè no et coneix ningú.
Curiositat. El primer vídeo al Youtube #23abril del 2005 amb el de nom "Me at the zoo" en què l'únic interès és la curiositat que desperten les novetats.