divendres, 22 de gener de 2016

Marxa nòrdica

No fa gaire que he descobert una nova activitat física, la marxa nòrdica (en anglès, nordic walking) o caminar amb bastons, suposo que com molts altres corredors que han tingut algun problema físic i s’han hagut d’adaptar amb algun succedani del córrer. Millor caminar que no fer res.
La veritat és que m’ha sorprès molt positivament això de caminar amb bastons: vas més ràpid, et canses menys i fas més exercici, no només les cames. L’esforç físic es distribueix de manera equilibrada pels diversos grups musculars del cos i no es castiguen les articulacions com en el córrer. Tot són beneficis. Fantàstic!
Per començar, els bastons s’han d’ajustar a una alçada en què els braços estiguin a uns 90 graus i la dragonera que agafi la mà suficientment. Si has de caminar per asfalt, s’han de col·locar els tacs de goma corresponents. I pel que fa a la tècnica, és molt senzilla: ben dret però confortable, el moviment de peus s’ha de fer primer amb el taló fins a la punta del dit gros, mentre que els bastons acompanyen els braços cap enrere, més o menys a uns 45 graus d’inclinació del bastó respecte el terra en tot moment. I a caminar!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies pel comentari.