dimecres, 7 de febrer de 2018

Efecte Streisand

És com s'anomena el fenomen pel qual l'intent d'amagar o censurar una informació produeix l'efecte oposat, fent que el que s'intentava ocultar obtingui una major difusió. Generalment els intents de censura van dirigits amb cartes que també amenacen d'emprendre accions legals si el contingut no és retirat. La mateixa censura fa que el contingut esdevingui més popular i acabi escampant-se, ja sigui per les xarxes socials, xarxes de compartir arxius, etc. Mike Masnich de Techdirt va encunyar el terme després que Barbra Streisand demandés infructuosament el fotògraf Kenneth Adelman i Pictopia com per violació de la privacitat per una foto aèria de la seva mansió a la costa de Califòrnia. El litigi de 50 milions de dòlars demanava retirar la foto de la col·lecció de més de 12.000 imatges de la costa de Califòrnia. Adelman va afirmar que va fotografiar la seva propietat per documentar l'erosió de la costa dintre d'un programa governamental per mantenir un historial de la costa de California. Abans de la querella, la imatge s'havia descarregat sis vegades de la pàgina web d'Adelman, dues d'elles per part dels advocats de Streisand. De resultes del cas, la pàgina web d'Adelman va tenir més de 420.000 visites el mes següent.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies pel comentari.