1 de setembre de 2022

Diari de gratitud

DIARI DE GRATITUD

Si ho penses bé, et sobren raons per donar les gràcies.

Un diari de gratitud és un registre de tot allò que et fa sentir agraït. A través de la repetició i pràctica, de reflexionar i escriure a mà aquests pensaments positius podràs interioritzar millor els beneficis que té l'agraïment. Obligar-te a buscar diàriament allò positiu tindrà sens dubte un efecte molt positiu en el teu estat d'ànim i en general de la teva actitud davant de la vida. 

Avui en dia sabem que el nostre cervell, per raons de supervivència, està configurat per percebre les mancances i les coses negatives que ens passen a la vida. En canvi, tot allò positiu ens passa desapercebut perquè donem per fet que així ha de ser i no és especial. Així doncs, tenim el mal hàbit de veure i fins i tot magnificar allò dolent. Com a resultat d'aquest biaix cognitiu, acostumem a tenir una visió negativa del què passa en el món. El pitjor de tot és que ens ho creiem.  I quan poses el focus en alguna cosa, la veus per tot arreu. Recordem la llei universal de l'atracció que diu: "així com penses, sents; així com sents, vibres; així com vibres, atraus." Cal doncs de canviar l'hàbit per enfocar-nos en les coses positives i així poder atraure les coses bones. 

Aprenent a agrair tots els dies, aprendrem a veure la vida més positiva i a equilibrar la nostra percepció de les coses. Tinguem l'hàbit de donar gràcies per tot i agrair incondicionalment tot els que ens passa. Sentir agraïment del que sigui o per algú, crea abundància i desenvolupa l'hàbit de viure el present. Valorem les coses que ens ha regalat la vida, que ens ha ofert la gent i l'experiència. Tenim tot el que necessitem. No costa res i produeix un enorme benestar. Només pel fet de "ser i estar" ja som uns privilegiats. L'estima i gratitud estimulen la vida més que cap altra cosa. Ser agraïts ens fa més feliços.

Siguem conscients de quant afortunats som de, per exemple, tenir dos ulls, dues cames o poder respirar. Per un moment, pensem com estaríem si alguna vegada ens faltés alguna d’aquestes coses tan importants. Deixem de lamentar-nos per allò que no tenim. Si posem l'atenció en el que ens falta sentirem desig o pitjor encara enveja, però si la posem en el que tenim sentirem gratitud i benestar.

Com fer el diari

Només necessitem una llibreta i tenir la disciplina diària de recollir almenys tres de les activitats i els esdeveniments que hagin estat bons o positius. El moment d'escriure pot ser qualsevol que tinguis tranquil·litat. 

Agraeix fets concrets i específics que han succeït avui, no els desitjos de demà. Utilitza sempre un vocabulari positiu i evita expressions victimistes o de llàstima pels altres que no aconsegueixen el mateix que tu. Que tu tinguis coses bones no té res a veure amb que els altres no les tinguin. 

Una darrera cosa important: el teu diari de gratitud és íntim i personal, per tant no tinguis por a ser jutjat per ningú.

Preguntes de gratitud d'avui:
  1. Quin moment ha estat el millor del dia?
  2. Quan m'he sentit agraït?
  3. Què m'ha fet riure?
  4. Qui m'ha ajudat?
  5. Qui ha estat amable amb mi?
  6. Què he après?
  7. Què ha fet per mi la tecnologia?
  8. Quina activitat m'ha fet gaudir?
  9. Què ha estat el més bo que he menjat?
  10. Què he gaudit escoltant?
  11. Quina olor agradable he sentit?
  12. Quin tacte agradable he sentit?
  13. Què és el més agradable que he vist?
  14. Quin és el petit assoliment aconseguit?
  15. Quin és el petit plaer que he gaudit?
  16. Quin acte de bondat he presenciat?
  17. Què he creat?
  18. Quines habilitats he utilitzat?
  19. Quines fortaleses he aplicat?
  20. Quina debilitat he pogut controlar?
  21. Com he ajudat els altres?
  22. En quina meta he avançat?
  23. Amb qui m'he sentit a gust?
  24. Quin compliment he fet o he rebut?
  25. Quina oportunitat s'ha presentat?
  26. Quin obstacle he superat?
  27. Quin problema he resolt?
  28. Què m'ha fet sentir il·lusió?
  29. Com he demostrat valor?
  30. Quin ha estat el major encert?
  31. Quin hàbit positiu  he practicat?
  32. Quin hàbit negatiu he evitat?
  33. Quan i com he sentit amor?
  34. Quan he sentit pau?
  35. Què ha estat el més divertit?
  36. Com he demostrat compassió?
  37. Que he gaudit del meu entorn?
  38. Què m'ha fet sentir motivat?
  39. De què em sento orgullós?
  40. Quina ha estat la millor decisió?
  41. Què m'agrada més de mi?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies pel teu comentari.